Keresés ebben a blogban

vasárnap

Sütötökös tarte Tatin


                              Egy finomság,önző módon, csak nekem  :) :)





A sütőtöknek a fiúk nem barátai,így jobbára csak magamnak készítettem ezt a finomságot. Márk a sütőtököt csak sütve hajlandó megenni, Tibi csak rántva,én bármilyen formában :) ...Ezt az ötletemet erős fintorgás kisérte,de nem tudtak eltántorítani ,ezért most magamnak kedveskedtem ezzel az édeséggel,ami a francia almatorta sütötökös változata.

Hozzávalók: a tésztához: 20 dkg finom liszt
                                           5 dkg porcukor
                                           1 csipet só
                                          10 dkg hideg ! vaj
                                            1 tojás sárgája
                                          3-4 ek hideg víz

A lisztet egy tálba szitáltam,majd hozzá adtam a cukrot és a sót. Elkevertem,majd nagy lyukú reszelőn ,bele reszeltem a vajat. Gyorsan össze morzsoltam a liszttel,majd jött a tojás sárgája és a víz. Gyorsan össza gyúrtam (vigyázzni kell,hogy a kéz meleg ne olvassza meg a vajat,mert akkor ragacsos lesz ) Amikor gombóccá állt,folpackba tekertem és betettem a hűtőbe.

A töltelékhez: 75 dkg hámozott sütőtök
                        10 dkg vaj
                        20 dkg cukor
                        1 vanília rúd ->hiányában 2 zacskó vaníliás cukor és egy csepnyi aroma
                        1 kávéskanál mézes sütemény fűszerkeverék

A sütötököt megpucoltam és kisebb darabokra felszeleteltem. Majd kiválasztottam egy 24 cm átmérőjű és 5 cm magas serpenyőt,amit majd a sütőbe is betudok tenni. Teflon kellett volna,de nincs,így sima inox serpenyővel dolgoztam.
A vajat mérsékelt lángon megolvasztottam,majd beletettem a cukrot. Amikor a cukor elolvadt akkor tettem bele a tököt. Átkevertem,majd ízesítettem a vaníliával és a fűszerkeverékkel. Fedő alatt 10 percet pároltam,majd nagy lángon fedő nélkül kb 15 percet karamellizáltam. Amíg a cukor aranybarna lett.
Ezután elzártam alatta a gázt  és hagytam szobahőmérsékletűre hűlni.
Ezután kinyújtottam a tésztát egy kicsit nagyobb körre mint a tepsi,majd beterítettem vele a tököt. Széleinél benyomkodtam a tésztát.
200 fokos sütőbe toltam és 25 perc alatt készre sütöttem. Miután kivettem a sütőből vártam néhány percet,hogy a karamell sűrűsödjön,majd tálra borítottam
Langyosan és hidegen is fogyasztható. Önmagában és tejszínhabbal is. Tejszínnel igazán különlegesen finom ! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése